O znajomościach


images (58)
Wiele firm przygotowując się do sprzedaży swoich produktów korzysta z osobistych baz danych swoich pracowników czyli znajomych.

–  Nasi znajomi to najlepsza baza klientów jaką mamy- mówi Sebastian przedstawiciel handlowy z Rybnika– panuje przekonanie, że nie wciska się kitu znajomym, stajemy się zatem wiarygodni już na starcie. Trudniej także odmówić komuś kogo znamy. Wiele firm na tym bazuje. Kolega- przedstawiciel budzi zaufanie, zatem firma, którą reprezentuje również zyskuje to miano. Sprzedaż bazująca na znajomościach wiąże się również z mniejszymi zwrotami- niewielu bowiem chce poddawać w wątpliwość wiarygodność sprzedającego. Krąg klientów nieustannie się powiększa gdy klient będący naszym znajomym rekomenduje nas dalej. To trochę bazowanie na ludzkich emocjach, odmowa takiego spotkania z polecenia byłaby niczym odmowa komuś bliskiemu. Jednak nie wszystkie produkty nadają się do tego typu sprzedaży. Najczęściej są to produkty szybko się zużywające, co wymusza kolejny zakup.

Pracując w ten sposób omija nas etap budowania zaufania- jako znajomi otrzymujemy go na starcie. Należy jednak być ostrożnym. Nasi znajomi mogą być znakomitymi klientami, ważne jednak by nie przestali być przez to znajomymi.

« »

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *