Sprzedaż zależy od ciebie czyli o właściwym podejściu

Chcąc sprzedać produkt, musimy najpierw umieć sprzedać siebie. Wiele zależy tutaj od postawy jaką prezentujemy, a także od naszego nastawienia. Specjaliści  psychologii i PR wyróżniają cztery główne typy osobowości w tym zakresie.

Pierwszym z nich jest postawa pozytywna o pozytywnym nastawieniu. To taki nasz pan X, który swoją prace wykonuje z pasją, z klientami nawiązuje bardzo dobre relacje, sumiennie wywiązuje się z powierzonych mu zadań. Nigdy nie wątpi w swoje możliwości, ustawia wysoko swoją poprzeczkę i unika niemądrych decyzji. To urodzony lider.

Drugi typ reprezentuje pan Y, o pozytywnej postawie i negatywnym nastawieniu. Jest pewny siebie, jednak zachowuje się arogancko. Zniechęca swoim zachowaniem klientów. Nie zwraca uwagi na innych, skupia się głównie wokół realizacji swoich zadań. To typ egoisty.

Trzeci typ reprezentujący panią Z ma negatywną postawę i pozytywne nastawienie. Ten typ charakteryzuje ludzi sympatycznych i uczynnych o niskim poczuciu własnej wartości. Do działania motywuje ich strach.

Czwarty typ, nazwijmy go panem A cechuje się negatywną postawą i nastawieniem. Nie potrafi korzystać z dobrodziejstw życia, zestresowany i zdenerwowany, nieustannie narzekający na swoje życie.

Pracująca w images (26)Elblągu(województwo warmińsko-mazurskie) na stanowisku przedstawiciela handlowego pani Ewa, przez kilka ostatnich lat zajmowała się rekrutacją osób do działu handlowego. 

– Na rozmowy kwalifikacyjne przychodziły przeróżne osoby. Część z nich przejawiała wyraźne cechy lidera, po innych, już na pierwszy rzut oka było widać niezadowolenie z proponowanych warunków. Musimy przykładać dużą wagę do wrodzonych predyspozycji pracownika. Od tego zależą wyniki naszej sprzedaży.

« »

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *